Pyssels.Blogg.se

2013-03-24
12:42:00

tårta till mig!
Jag har bakat en mumsig marsipantårta till mig! för idag fyller jag 11 år!
Vill du veta hur man gör? läs vidare då!
Du behöver:
2 sockerkaksbottnar
pyntgelè
blomströssel
marsipan (utkavlad)
3 bananer
vaniljmouse

gör såhär:
1. mosa bananerna och lägg på geggan på en av bottnarna.
2. Lägg på den andra bottnen och lägg på vaniljmousen och klä hela tårtan med den.
3. Lägg på marsipanen och jämna ut kanterna.
4. Skär du av bitar som kommer utanför tårtan lär du få en liten klump marsipan över.
5. Gör en ros och lite blad av den överblivna marsipanen eller annat.
6. Skriv något med pyntgelèn på tårtan, jag skrev 'Stella 11 år'.
7. pynta med strössel!
klart!!!
Här är en bildbeskrivning:


såhär blev mitt resultat:



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: